Τρίτη 17 Μαΐου 2016

The sound of modernity-a dada proposition




Το κακό συνήθειο-λέγε το και παιδική μανία, σαν τα μικρούλια που κουβαλάνε τα παιχνιδάκια τους μαζί-να έχω μαζί και το βινύλιο ή cd όταν ακούω μια μουσική, ένα άλμπουμ, έχει και τα καλά του.

Η μουσική δεν είναι απλά πληροφορία αδέρφια.

Κάνοντας το παραπάνω με ψυχαναγκαστική μανία, πιάνω τον εαυτό μου, συχνά-πυκνά, να συνδέει τις τελίτσες των αόρατων γραμμών που πηγαινοέρχονται μεταξύ εικόνων και ήχων παράγοντας ένα μικρό έργο τέχνης. Καταφέρνω, με το δικό μου χαζό τρόπο, να ξύσω κάτω από την επιφάνεια του ακούσματος, μεταφέροντας τους άρρητους συμβολισμούς μέσα μου και διυλίζοντας τους μέσω του αντικειμένου που ακουμπώ μόλις τώρα.

Η όλη διαδικασία μετατρέπει το αντικείμενο σε δικό μου έργο τέχνης και προσωπική μου έκφραση, την ίδια χώρο-χρονική στιγμή που οι ήχοι που κρύβονται στις αναλογικές ή ψηφιακές τους κρυψώνες είναι ολόδικοι μου. Ταυτίζομαι, χωρίς ζήλιες, μονομανίες αλλά και ιδιοκτησίες, με αυτή την προσπάθεια που με περιβάλει-ηχητικά αλλά και εικαστικά-δίνοντας το απόλυτο νόημα ύπαρξης. Τη λογική της τέχνης για όλους.

Σε αυτό εδώ το άλμπουμ των 38 λεπτών σε διάρκεια οι Black Dice, έμπλεοι dada ειρωνίας και ασοβαρότητας, καταγράφουν με τους ήχους τους, το κολλάζ των εικόνων που αποτελεί το artwork-πρόταση τους. Μ'αρέσουν τα καθημερινά, τα trivial, τα ασήμαντα, αυτά που σε ξεσηκώνουν για μια στιγμή και αυτοαναφλέγεσαι. Δημιουργούν το καύσιμο για την ευκταία συνέχεια. Απομυθοποιούν τις ιεραρχικές δομές της υψηλής τέχνης ενώ παράλληλα γνωρίζουν πως δεν κομίζουν γλαύκες εν Αθήναις μια και αυτά συμβαίνουν εδώ και έναν αιώνα.

Είναι όμως τόσο μοντέρνοι γιατί επιμένουν να πράττουν έτσι και γιατί, στο φινάλε, αν είναι τόσο εύκολο και απλό, γιατί δεν το κάνουν όλοι; Γιατί θέλει χιούμορ, αλήθεια, κατάργηση του εγώ, παιχνίδι-όλα όσα η σοβαροφάνεια μιας ιεραρχημένης τέχνης και κοινωνίας μας τυφλώνει και δεν διακρίνουμε.

Κοιτώ τα παιδικά κολλάζ του εξώφυλλου τους, ακούγοντας το ρυθμικό electro noise τους, μπας και μάθω να διακρίνω περισσότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου