Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Φωνές από τη Ζούγκλα



-Οι πόλη αυτή είναι μια ζούγκλα από τσιμέντο,ρε.Με σκοτώνει κάθε μέρα.
-Βγες και πέστα,ρε. Βγες και πέστα.
-Δεν μπορώ να κυκλοφορήσω, φίλε.Ναρκωτικά,συμμορίες,μπάτσοι παντού.
-Βγες και πέστα, φίλε. Βγες και πέστα.
-Οι δρόμοι μας βρωμάνε ,φίλε, όχι μόνο στο γκέτο.Παντού.Ανθρώπινα απομεινάρια,ζόμπι του Ρομέρο κυκλοφορούν σ' αυτή την πόλη.Επαίτες της ελεημοσύνης.Ποια ελεημοσύνη,όμως,φίλε;Ο φτωχός δεν έχει έλεος για το φτωχό.
-Ο νόμος της ζούγκλας, φίλε.Της δικής μας ζούγκλας.
-Ο κόσμος φοβάται φίλε. Φοβάται και δεν θυμάται.
-Τι δεν θυμάται αδερφέ;
-Δεν θυμάται το παρελθόν του φίλε μου.Δεν θυμάται τους προγόνους μας. Σενεγάλη,Γκάνα,Ακτή Ελεφαντοστού,Αφρική. Από εκεί τους πήραν με τη βία,χειρότερα από ζώα.Καμιά αξιοπρέπεια.Τα ξεχνάει,αδερφέ μου,και τα ξαναπαθαίνει εδώ.
-Βγες και πέστα,αδερφέ μου. Θύμησε τα.
-Φοβάμαι και εγώ ρε.Φοβάμαι το αφεντικό στη δουλειά,όταν έχω.Φοβάμαι το μπάτσο στο δρόμο.Φοβάμαι την αλλαγή ρε.Φοβάμαι το θεό,το πιστεύεις; Έτσι,με μάθανε ρε.
-Ω,φίλε μου,βγες και πέστα, ρε.Βγες και πέστα.
-Αδερφέ,μια σπίθα φτάνει και οι γειτονιές μας παίρνουν φωτιά.Η φτώχεια είναι εύφλεκτη. Αλλά προς τι; Χωρίς ταξική συνείδηση,χωρίς κρίση,ανοργάνωτα;
-Βγες και πέστα ρε. Βόηθα τους.
-Τι να πω ρε φίλε; Να μιλήσω για τα αυτονόητα; Δεν μπορώ άλλο φίλε. Τα αδέρφια μας πεθαίνουν και εμείς κοιτάμε αλλού.
-Όλοι αδέρφια είμαστε φίλε.Μαύροι,κίτρινοι,λευκοί.Η φτώχεια μας ενώνει,ας την περιορίσουμε στις τσέπες μας. Βγες και πέστα,ρε,σου λέω.
-Επανάσταση φίλε.Μέσα και έξω μας.Αυτό λέω.
-Και πως θα έρθει αυτή αδερφέ;Βγες και πέστα ρε
-Για να με κυνηγά το FBI ρε φίλε; Θυμήσου ρε.Watts,Oakland,Detroit.Κατέβασαν το στρατό ρε.Όταν το κράτος απειλείται θα κατεβάσει το στρατό και τη αστυνομία.Θα απειλείσει,θα κλείσει σε μπουντρούμια,θα σκοτώσει.Στο Μεσαίωνα είμαστε πάντα ρε. Έτσι ήταν,έτσι είναι και έτσι θα είναι.Παντού.
-Βγες και πέστα ρε.Πρώτα η αφύπνιση,μετά η δράση αδερφέ. Βγες και πέστα.
-Δεν έχω τον τρόπο ρε, έχω μόνο τα χέρια μου αδερφέ.Και τα θέλω για να επιβιώνω.
-Χρησιμοποίησε τα και αλλιώς αδερφέ. Κάντα όπλα αφύπνισης.Μίλα,τραγούδα,τρέξε,μάλωσε,ξύπνα τους όλους.

https://www.youtube.com/watch?v=KTQlhXij66g

-Βγήκα και τα είπα αδερφέ.Και;
-Καλά έκανες φίλε.Τα λόγια σου ταξιδεύουν παντού σε ψυχές και αυτιά.Έρχεται η ώρα,θα δεις.

Υ.Γ. Στον Amiri Baraka που ήταν πάντα ενοχλητικός απέναντι σε μαύρο και λευκό κατεστημένο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου